Veel gestelde vragen

Heb je een vraag of bepaalde informatie nog niet kunnen vinden op de website?
Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen per categorie:

Bestellen

Hoe kan ik bestellen?

Ga naar de shop en kies het product. Of gebruik de zoekfunctie bovenaan de website om het product te vinden.
Als je het product hebt gevonden, klik je op “in winkelmand” om het aan je winkelmand toe te voegen. Als je alle producten toegevoegd hebt, kun je de inhoud van je winkelmand bekijken en doorgaan naar afrekenen.

Heb ik een account nodig?

Nee, je kunt ook zonder account bestellen.
Natuurlijk is het wel mogelijk om een account te maken. Vink de optie account maken aan tijdens het afrekenen. Je hoeft dan bij je volgende bestelling niet opnieuw al je gegevens in te vullen. En je kunt gemakkelijk een verlanglijstje bijhouden en je account gegevens en bestellingen bekijken.

Ik woon in het buitenland, kan ik toch bij jullie bestellen?

Ja zeker! Onze kunstwerkjes zijn leverbaar naar alle landen.
Mensen uit Nederland, België en Duitsland kunnen direct via de website bestellen.

Woon je in een ander land? Neem dan even contact op voor de mogelijkheden en verzendkosten naar jouw land.

Foto’s aanleveren

Kun je Splash photo laten maken van ieder onderwerp?

Ja!

Het maakt niet uit of je een foto hebt met dieren, mensen, auto’s, landschappen of andere onderwerpen. Ik kan iedere foto omtoveren tot een kunstwerkje.
Heb je toch twijfels en wil je jouw foto laten controleren? Neem dan gerust even vooraf contact met me op.

Kun je meerdere foto's samenvoegen tot 1 kunstwerk?

Nee, helaas is het op dit moment niet mogelijk om meerdere foto’s samen te voegen in 1 ontwerp.

Kun je mijn foto nog aanpassen/bewerken?

Moeten er nog dingen aangepast worden aan de foto?
Ik kan de foto eventueel vooraf voor je bewerken, tegen een meerprijs.
Neem vooraf contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Welke eisen zijn er aan de foto?

Voor het beste resultaat, zijn er enkele eisen waar je foto aan moet voldoen:

  • Hoge resolutie (minimaal 3.000 x 2.000 pixels)
  • JPG / JPEG bestand
  • Foto van goede kwaliteit en scherpte

Welk soort bestand / bestandsformaat kan ik uploaden?

Je kunt alleen JPG / JPEG bestanden uploaden.

Overige foto bestandsformaten (zoals PNG, GIF en RAW bestanden kunnen niet worden verwerkt).
Heb je problemen met het uploaden van je foto? Neem dan contact op, dan kun je de foto aanleveren via WeTransfer.

Hoe groot moet de aangeleverde foto zijn?

Voor het beste resultaat, kies je een foto op hoge resolutie.
Gebruik de originele (geen verkleinde) foto van tenminste 6MP (3.000 x 2.000 pixels).

Als je een kleinere foto instuurt, kan de het resultaat er onscherp of pixelig uit komen te zien.

Twijfel je over het formaat van je foto? Neem dan vooraf contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Producten

Hoe worden een Splash Photo kunstwerkje eigenlijk gemaakt?

Onze kunstwerkjes worden digitaal voor jou gecreëerd met professionele grafische software.
Vroeger kon men alleen met pen, potlood of ander materiaal op papier werken. Maar tegenwoordig zijn er gecompliceerde grafische programma’s waarmee je met o.a. een tekentablet prachtige digitale creaties kunt maken.
Ieder kunstwerk is uniek en speciaal voor jou gemaakt.

Kan ik ook een ander formaat bestellen?

Ja, je kunt ook andere formaten bestellen.
Staat het gewenste formaat niet in de shop? Neem dan contact met me op, zodat ik de mogelijkheden en prijs met je kan bespreken.

Het product dat ik zoek, staat niet in de shop...

Laat me weten welk product je zoekt, dan kan ik het misschien voor je toevoegen aan de shop of eenmalig aan je leveren.

Betalen

Hoe kan ik betalen?

Die hebben we al handig voor je op een rijtje gezet.
Je kunt ze vinden op de pagina: betaalmogelijkheden

Is de bestelling en betaling goed aangekomen?

Je ontvangt automatisch een bevestiging van je bestelling.
Is er tijdens het betalen is mis gegaan of twijfel je of je betaling goed aangekomen is? Neem dan contact op, ik controleer de betaling dan voor je.

Levering & Verzending

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Je wil je bestelling natuurlijk vlot in huis hebben, daarom zorg ik ervoor dat jij zo snel mogelijk kunt genieten van jouw Splash Photo.

Digitale producten
Het is helaas niet met 1 magische druk op de knop klaar.
Er gaat veel tijd zitten in het verwerken en perfectioneren van jouw digitale Splash Photo.
De levertijd is afhankelijk van hoeveel andere bestellingen er geplaatst zijn en hoe druk het is met mijn andere werkzaamheden (fotograferen, workshops, etc.). Maar ik zorg ervoor dat je jouw digitale product in ieder geval binnen 3 werkdagen ontvangt.

Fysieke producten
Voordat je bestelling kan worden afgedrukt, moet jouw aangeleverde foto eerst nog door mij omgezet worden tot Splash Photo.
Dat duurt ongeveer 3 werkdagen.
Na jouw goedkeuring kan je bestelling worden afgedrukt, verpakt en verzonden via mijn leverancier. Dat kost ook ongeveer 5 werkdagen.

Spoed opdrachten
Heb je jouw bestelling écht eerder nodig? Dan kun je een spoedopdracht plaatsen.
Ik zorg dan dat jouw digitale Splash Photo binnen 24 uur klaar is. Een afdruk als spoed bestelling (indien vóór 12.00 uur geplaatst) is binnen 3 dagen klaar voor verzending.

Een spoedbestelling kost € 15,- euro etxra.

Weekends, feestdagen & vakanties:
In het weekend en tijdens feestdagen zijn wij gesloten. Bestellingen worden van maandag t/m vrijdag verwerkt, uitgezonderd feestdagen en vakanties. Als de webshop is gesloten vanwege vakantie, dan zal dat duidelijk aangegeven worden.

Hoe ontvang ik de bestelling?

Digitale producten
Zodra je digitale Splash Photo klaar is, stuur ik je een download link per email waarmee je jouw artwork kunt downloaden.
Deze link blijft 7 dagen actief. Zorg ervoor dat je de bestelling direct opslaat en een goede back-up maakt.
De digitale download wordt 1x geleverd.

Heb je hotmail, gmail of een andere gratis mail provider?
Controleer dan ook goed je spam postvak, want helaas komt de mail daar wel eens in terecht.

Fysieke producten
Afgedrukte Splash Photo art ontvang je per pakketpost, tenzij het door de brievenbus past.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten zijn afhankelijk van het product dat je hebt gekocht. Heb je meerdere producten, dan zal automatisch de juiste verzendklasse geselecteerd worden. De verzendkosten worden berekend tijdens het afrekenen, nadat je jouw adres/land hebt ingevuld.

Digitale producten – GRATIS
Deze producten worden direct digitaal aan je geleverd. Je betaalt dan dus geen verzendkosten.

Pakketpost – v.a. € 6,95
Producten in deze verzendklasse worden vanaf € 6,95 per pakketpost verzonden. Voor extra grote/zware producten geldt soms een toeslag. Je kunt in je winkelmand bekijken wat de verzendkosten zijn.

Buitenland – v.a. € 13,-
Woon je in het buitenland? Dan verzenden we jouw bestelling per internationale pakketpost vanaf € 13,- euro (afhankelijk van grootte/gewicht). Nadat je jouw land hebt geselecteerd in je winkelmandje, kun je de verzendkosten van je bestelling zien.

Retour & Herroepingsrecht

Kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren?

Consumenten:
Je kunt bestellingen niet ruilen of retourneren, omdat Splash Photo gepersonaliseerde producten levert.
Het herroepingsrecht voor consumenten is op deze gepersonaliseerde producten niet van toepassing.

Bedrijven:
Het is voor bedrijven niet mogelijk om de bestelling te retourneren of te ruilen.

Schade & Garantie

Mijn bestelling is beschadigd aangekomen

Oh, dat is erg vervelend. Mijn excuses!
Neem zo snel mogelijk (maar in ieder geval binnen 5 dagen) contact op met vermelding van je bestelnummer en enkele duidelijke foto’s van de schade. Dan zoeken we samen naar een oplossing.

Het geleverde product heeft een (fabricage) fout of een probleem...

Wat vervelend, dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Neem zo snel mogelijk contact op onder vermelding van je bestelnummer en stuur enkele duidelijke foto’s mee. Dan zoeken we samen naar de beste oplossing.

Beoordelingen & Reviews

Ik ben blij met mijn bestelling, hoe kan ik een review plaatsen?

Wat fijn om te horen!
Je kunt andere klanten enorm helpen door een review of product beoordeling te plaatsen.

Product review
Voor ieder product kun je bij het tabblad “beoordelingen” een review schrijven.

Hypo Focus beoordelen
Wil je jouw ervaring over Hypo Focus delen?
Dat kan via Ratecard of Google

Super bedankt!

Ik ben niet tevreden

Wat vervelend om te horen, dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Neem  contact met me op, dan onderzoek ik de situatie en zoeken we samen naar een oplossing.

Staat jouw vraag er niet bij?

Heb je het antwoord op je vraag niet kunnen vinden?
Laat het me weten! Ik help je graag.
Stel jouw vraag per email of ga naar de contact pagina. Ik zal je vraag zo snel mogelijk persoonlijk beantwoorden.

Femke Puijman